Origamimøde 27. september 2009

Vær med til at diskutere foldning.dk som en origami-forening.

Origamimøde 27. september 2009

Indlægaf Hans Dybkjær » tors 27. aug 2009 18:59

Hej Alle
Søndag den 27. september mødes vi hos mig i Gentofte, klokken 14-17.
Jeg fortæller om halvårsmødet i British Origami 4-6 september. Vi kan diskutere foldning.dk som dansk origamiforening. Vi skal selvfølgelig også folde, bl.a. vaser ud fra krydsfolder. Og med lidt held er der også kaffe, te og kage.

Alle er velkomne, tilmelding til mig, enten som kommentarer til indlægget her, privatbesked til mig på forummet, eller direkte på min e-mail hans @ papirfoldning . dk.

God foldelyst derude,
Hans
Hans Dybkjær

Geografisk sted: Gentofte

Re: Origamimøde 27. september 2009

Indlægaf Hans Dybkjær » tirs 8. sep 2009 17:05

Der er til nu kun få tilmeldte, og selvom vi garanteret vil få det hyggeligt, håber jeg flere vil komme.
Til gengæld kan man melde sig helt hen til sidste øjeblik.

Antallet siger selvfølgelig også noget i forhold til om der er nok til en origamiforening.
Jeg vil mene det giver mening hvis bare vi kan samle 5-10 personer som vil mødes ind imellem, og gerne lidt flere som kunne være interesserede i at være aktive på forum/mailingliste. Da Thoki Yenn kørte Dansk Origami Center i starten af 90'erne kunne det lade sig gøre (dog uden forum, så meget internet var der ikke dengang).

Ud fra hvor mange henvendelser jeg får på papirfoldning.dk og den respons jeg får når jeg laver workshops og foredrag, er jeg overbevist om at interessen er der. Det gælder blot om at finde en form der kan indfange den. Nogen ideer?

Venlig hilsen
Hans
Hans Dybkjær

Indlægaf OrigamiBoy » søn 13. sep 2009 20:14

Hurra. Jeg kan godt komme. Så ses den 27
OrigamiBoy

Geografisk sted: Djursland! =)

Indlægaf Hans Dybkjær » man 14. sep 2009 07:56

Dejligt. Vi ses om knapt 14 dage.
Hans Dybkjær

Indlægaf jhj » fre 25. sep 2009 15:58

Jeg vil også melde min ankomst d. 27/9

Vi ses

Jesper Heine
jhj

Geografisk sted: Oslo - Norge

Indlægaf Hans Dybkjær » lør 26. sep 2009 08:47

Glæder mig til vi ses.

Hvis der er andre, man man stadig nå at melde sig!
Hans Dybkjær

Indlægaf jhj » søn 27. sep 2009 17:47

Jeg vil takke for et fint møde!!

Jeg synes det var fint med så mange forskellige indfaldsvinkler, alle havde hver deres bidrag at komme med
- både unge og gamle unge.

Tak til Hans, som lage hus til og som havde et fint resumé fra BOS (British Origami Society) convension.
Et flot arrangement.

Jesper Heine
jhj

Geografisk sted: Oslo - Norge

Indlægaf Hans Dybkjær » man 28. sep 2009 06:03

Selv tak. Det glædede mig at se både dig og jer andre, og også at der var stemning for at gøre det igen.
Næste gang vil jeg foreslå vi bruger mere tid på at folde, fx en times tid til snak og et par timers tid til foldning.
En mulig næste gang kunne være samme tid og sted i slutningen af november, med mindst et par julemodeller :-), eller eventuelt i midten/slutningen af januar.

Tak for de ting I medbragte, bl.a. Jespers billeder af hans imponerende lampeskærme, Trines æske af tapetpapir og synet af "Fun With Folded Fabric Boxes" af C Mills & A Tubis, Jens Christians udtrækkelige skulderhylster til papirruller, Anthons forklaring af hans A4-insekt (jeg må se om jeg kan genfolde det flade papir han efterlod den som...), og jeres øvrige bidrag til vores viden.

Den talende frø: Design Teruo Tsuji. Findes bl.a. i Rick Beech: Handbook of Origami (= "origami, the complete guide to the art of paperfolding").
Samme bog indeholder forresten også masuæsken (traditionel) og det inddelerindlæg (Paulo Bascetta) jeg viste.

Origamidatabase: http://www.origamidatabase.com/

Jens Christians origamiindkøb: http://origami-shop.com/. Specifikt ligger diverse Tanteidan (under books/Japanese books) til omkring 40 Euro.

Venlig hilsen
Hans
Hans Dybkjær

Indlægaf Trine » tors 8. okt 2009 12:11

Hej.
Tak for en dejlig eftermiddag. Jeg vil meget gerne mødes igen og jeg er enig i at, vi skal folde mere næste gang vi mødes.
Nu er jeg flyttet hjem fra min kolonihave og det betyder adgang til internet og dermed udvidet kommunikation med omverdenen.
Hvis det har interesse vil jeg gerne til næste møde, forberede at lære jer at folde en æske.
Og så en adresse på origamipapir: www.roze.co.uk
Mange hilsner
Trine
Trine

Tilbage til Hvad skal vi?