Origamimøde søndag den 26. september 2010

Vær med til at diskutere foldning.dk som en origami-forening.

Origamimøde søndag den 26. september 2010

Indlægaf Hans Dybkjær » søn 8. aug 2010 09:03

Hej Alle
Søndag den 25. september mødes vi hos mig i Gentofte, klokken 14-17.

Troels vil folde insekter sammen med os. Både nogle lette, traditionelle nogle, og et af hans egne, meget flotte insekter (se billedet fra sidste møde).

Og som altid: Tag med hvad du gerne vil vise frem eller endog lære os andre. Eller skriv, hvis der er noget bestemt du gerne vil have med.

Alle er velkomne, også selvom du ikke har været her før.
Tilmelding til mig, enten som kommentarer til indlægget her, direkte på min e-mail hans @ papirfoldning . dk, eller på mailinglisten folderne @ foldning . dk.

God foldelyst i mellemtiden,
Hans

PS: Næste møde igen bliver søndag 28. november, med juletema og Walkers snefnug. Og derefter sidste søndag i hver ulige måned. Sæt kryds i kalenderen allerede nu!
Hans Dybkjær

Geografisk sted: Gentofte

Re: Origamimøde søndag den 26. september 2010

Indlægaf Hans Dybkjær » søn 26. sep 2010 21:30

Så har vi holdt møde og foldet til insekterne myldrede rundt. Vi var ni i dag, og flere nye entusiaster, det lover godt.
Frederik fremviste både en stribe en stribe insekter (Lang: Origami Insects) og nogle meget smukke mosaikfoldninger (fortrinsvis fra Eric Gjerde: Origami Tessellations).
Troels viste først et par simple insekter, Yoshizawas sommerfugl og en traditionel cikade.
Derefter sin egen flue. Næsten alle fik lavet en flue (nogle med lettere individuelle træk), hvilket er imponerende undervist i betragtning af hvor kompleks den er. 127 trin, mange hvor der sker mere end én ting. Tilmed havde Troels tegnet diagrammer og kopieret til os.
Der blev også lavet nogle "uautoriserede" modeller mens forskellige fik hjælp til fluen. Nogle af dem er med på billedet.

figurer_2010-09-26.jpg
figurer_2010-09-26.jpg (21.52 KiB) Vist 7644 gange

Næste regulære gang er julemodeller, herunder Walkers snefnug, søndag den 28. november.

Men vi også vil forsøge at arrangere en dragefoldningsdag, med mindst én kompleks drage.
Og husk, det er altidk muligt at kontakte hinanden for at folde (jeg tager fx næsten altid imod aften og weekend), eller holde udkig efter offentlige muligheder for at lave noget sammen.

Mange tak for fremmødet,
Hans
Hans Dybkjær

Geografisk sted: Gentofte

Tilbage til Hvad skal vi?