Ordinær generalforsamling 30. januar 2011
Allerførst tak til dem som var mødt op. Og herefter de enkelte punkter:
Valg af dirigent
Ann Lyngberg
Formandens beretning
Foreningen synes at køre fornuftigt. Vi får holdt vores faste møder som er både hyggelige og interessante, ind imellem får vi også holdt ekstra møder, og vi har være ude at vise flaget i bl.a. Holte og til Hobbymessen i Valby.
Vi mærker et stigende kendskab til og interesse for origami. I november/december 2009 lå besøgstallet på papirfoldning.dk på cirka 500/dag. I 2010 lå det på omkring 800/dag.
Deltagerne i foreningens origamimøder virker stabilt interesserede. Vi må meget gerne vokse så foreningen bliver mere robust, men helst organisk, og nye initiativer bør kun ske hvis der er nogen der mener de har lyst og tid til at gennemføre dem. Det er fx dejligt at Troels har taget initiativ til deltagelse i Hobbymessen og Kreativmesserne.
En fordel ved at have en forening er at det åbner nogle døre til fx messer.
Regnskabsaflæggelse
Trine uddelte udskrift af kontoens bevægelser.
Vi har nu 2400,- i kassen. Der er 10 medlemmer plus Frederik/Oscar, så vores mål på kort sigt blev nået. Alle transaktioner, både indkomst og refusion af udgifter, skal som minimum dokumenteres ved at ske via netbank.
Behandling af indkomne forslag
Vedtagne forslag:
- Bestyrelsen opregnes på foldning.dk (Hans)
- Kontaktside på engelsk (Hans)
- Rubrikannoncer: Medlemmer kan få en kontaktannonce med navn, kontaktoplysninger samt beskrivelse af hvad man gerne vil kontaktes om (fx at man gerne vil folde sammen med andre, holde foredrag, optræde, undervise, designopgaver m.m.), det skal blot være relateret til origami. Man må selv levere data, Hans Dybkjær fungerer som webredaktør.
- Komme ud at optræde. Troels er allerede i gang med at arrangere deltagelse i Kreativmesser 12-13. februar/Århus samt 2-3. april/Roskilde. Men i øvrigt opfordres alle til at være opmærksomme på om der opstår muligheder. Vi var enige om at så længe der er folk som har lyst og tid at stille op, skal vi bare have mere af dette.
- Se på muligheden af begynderseancer. Troels. Og mon ikke han kan få hjælp.
Spørgsmål: Hvordan får man gjort opmærksom på muligheden (se punkt om postere/foldere/facebook nedenfor; desuden vores hjemmeside).
- Papir til brug ved fx optrædender. Trine indkøber 10 x 100 ark hos Taeko, i forskellige farver.
Gode forslag hvis nogen vil tage dem op:
- Facebook interessegruppe: Mange børn og unge er vant til at bruge Facebook og Flickr. Via "synes om" er der også mulighed for at sprede budskabet.
- Foldere og postere som kan uddeles og hænges op på fx biblioteker.
"Origamihuset" indeholder allerede oplysningerne og er tænkt som "formel" folder med et sjovt tilsnit.
Hans sørger for at man kan hente folderen på foldning.dk.
- Foldeark som kan uddeles nå folk har foldet en model.
Eventuel trykning af disse bør betales via foreningskassen.
Alle simple modeller kan være på en A5-side (Hans har allerede en række).
Der skal selvfølgelig være reference til foreningen.
- Holde møder et offentligt sted.
Dybest set er det hvad vi gjorde i Holte. Det er også typisk en begynderseance. Grænsen mellem dette og "komme ud og optræde" er derfor flydende.
Herudover er alle velkomne til løbende at komme med forslag.
Man er selvfølgelig meget velkommen til at gå flere sammen om at gennemføre et forslag.
Fastsættelse af kontingent
Vi fortsætter med et meget lavt kontingent:
Voksne uændret 100,- for 2011.
Børn og unge under 18 sættes til 30,-. Formålet er at markere at de faktisk er medlemmer, og at det er registreret (via netbetaling).
Til sammenligning: I 1993 kosted Dansk Origami Center 250,-, og British Origami Society koster i dag cirka 310,-.
Godkendelse af budget
Budgettet omfatter:
- Webhotel og domænenavn: cirka 350,-
- Indkøb af papir: 350,-
- Leje af bord 3 x 60 kr på Kreativmesser.
Med en konservativt anslået indtægt på 1000,- er der herefter stadig plads at give en vis støtte til transport eller til at konsolidere yderligere.
Valg af formand
Hans Dybkjær genopstiller og blev genvalgt.
Valg af kasserer og 3 andre bestyrelsesmedlemmer
Alle genopstillede og blev genvalgt:
- Ann Lyngberg
- Erik Rønholt
- Trine Walther, kasserer
- Troels Jensen
Valg af revisor
Helen Pyndt blev genvalgt som revisor.
Eventuelt
Intet at bemærke.
Venlig hilsen
Hans
i egenskab af formand for Origamiforeningen foldning.dk